SoMo Borac 2025 je najvažniji regionalni događaj u digitalnoj industriji koji okuplja vodeće digitalne stručnjake iz cijele regije. Ove godine, na 13. izdanju SoMo Borac konferencije održanoj u Mozaik Event Centru u Zagrebu, sudionici su pratili predavanja o budućnosti medija, umjetnoj inteligenciji i komunikaciji s mladima. Događaj uključuje konferencijski dio, dodjelu nagrada za najbolje digitalne radove iz Adria regije te bogat zabavni program.
Organizatori događaja su agencija 404 i Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI). SoMo Borac je prepoznat kao platforma za razmjenu znanja i praćenje najnovijih trendova u digitalnom marketingu i tehnologiji. Ove godine, UNIP se pridružio toj snažnoj zajednici, omogućivši svojim članovima sudjelovanje na SoMo Borac 2025 te stjecanje vrijednih iskustava i uvida u najaktualnije prakse i inovacije unutar industrije.
Donosimo relevantne uvide s medijske scene prezentirane na SoMo Borcu powered by HUDI.
HUDI Digitalni landscape
HUDI Digitalni landscape pruža uvid u kompleksan sustav povezanosti oglašivača, agencija, tehnoloških partnera i izdavača. Projekt doprinosi većoj transparentnosti, razumijevanju tržišnih odnosa i profesionalizaciji industrije, te predstavlja važan korak prema unapređenju suradnje među svim dionicima i daljnjem razvoju hrvatskog digitalnog tržišta.
Istraživanje o korisničkim navikama i trendovima pretplate hrvatskih čitatelja
Istraživanje Uvid u korisničke navike i trendove pretplate hrvatskih čitatelja, koje je proveo HUDI, daje pregled socio-demografskih obilježja, ponašanja i preferencija hrvatskih pretplatnika. Cilj istraživanja je bolje razumjeti navike i trendove u digitalnom tržištu u razvoju.
HUDI AdEx istraživanje
HUDI AdEx istraživanje pruža kontinuirani pregled tržišta kroz godine prema formatima, platformama i kategorijama oglašivača. Podaci se prikupljaju u suradnji s agencijama Momentum i Ipsos, a od 2023. uključuju i UNIP te HUP – Udrugu novinskih izdavača, čime AdEx postaje najrelevantniji domaći izvor za praćenje digitalnog oglašavanja.
Upotreba i stavovi o fact-checkingu
Istraživanje Upotreba i stavovi o fact-checkingu provedeno je na studentima hrvatskih sveučilišta u sklopu projekta Fact@FERIT, koji zajednički provode FERIT Osijek i HUDI uz potporu Sveučilišta.